Category Archives: Auto

1,2,3 lygio signalizacijos, auto, garso aparatūra.

Pirmasis automobilių maratonas Pekinas-Paryžius

Parodęs daug teigiamų savybių lenktynėse, per kurias tekdavo nuvažiuoti ne vieną šimtą kilometrų, išsikovojęs pagarbą ir neblėstantį susidomėjimą, automobilis netrunka pajusti populiarumo „naštą”— smalsiems jo gerbėjams knieti pažinti šios transporto priemonės galimybių ribas, visokeriopai ją išbandyti. Vienas iš labiausiai tam tinkamų būdų — rali (iš anglų k. rally), t. y. kompleksinės sportinės varžybos pagal nustatytą judėjimo režimą: pastoviu greičiu pagal pastovų grafiką ir pan. Paprastai tokios daugiadienės automobilistų lenktynės tampa tikrais maratonais, nes nuvažiuojama keliolika arba keliasdešimt tūkstančių kilometrų.

Pirmąjį automobilių maratoną Pekinas—Paryžius (16 tūkst. kilometrų) 1907 m. ėmėsi organizuoti prancūzų sostinės savaitraštis „Le maten”.

Sumanymas surengti pirmąjį automobilių maratoną iš karto susidūrė su daugybe netikėčiausių sunkumų. Pavyzdžiui, organizatoriams ilgai reikėjo įtikinėti Kinijos valdžią duoti leidimą pervažiuoti kai kurias provincijas: kinai niekaip negalėjo suprasti, kam europiečiams prireikė leistis tokią tolimą ir sunkią kelionę. (Kai kurių provincijų valdininkai buvo net įsitikinę, kad varžybų dalyviai — europiečių šnipai). Be to, maratono dalyvius reikėjo aprūpinti degalais, kad jų užtektų visai trasai. Teko samdytis kupranugarių vilkstines ir mulus benzinui gabenti iš anksto numatytus trasos punktus. Maratono trasa vingiavo Mongolijos aukštumų kalnagūbriais, Transsibiro geležinkeliu arba arti jo (traukinių tada važinėjo nedaug, todėl jų keliu galėjo naudotis ir automobiliai), Rusijos lygumomis ir Vakarų Europos keliais.

automobiliu-maratonasDidžiosiose amžiaus varžybose pareiškė norą dalyvauti 25 ekipažai, tačiau dėl didelio 2000 frankų starto mokesčio, kuris ne visiems buvo pagal kišenę, galų gale liko penki dalyviai — keturi prancūzų ir vienas italų ekipažas. Kol buvo atliekami paruošiamieji darbai (vežiojami degalai, sprendžiami diplomatiniai klausimai), varžybų dalyviai ir jų automobiliai išplaukė laivu į Šanchajų, o iš ten traukiniu buvo atgabenti Pekiną.

Superkame automobilius tokius kaip: Audi, Volkswagen, BMW, Renault, Peugeot, Mercedes Benz, Opel.

Kelias, išvedęs šių sunkių lenktynių dalyvius iš Pekino, iš pradžių buvo neblogas. Sunkumai prasidėjo pasiekus Mongolijos aukštumų kalnagūbrius, kuriais reikėjo nuvažiuoti 1300 kilometrų. Stačiose įkalnėse automobilius teko stumte stumti, o leidžiantis — važiuoti be stabdžių, nes tuo metu jie buvo dar netobuli (greitai perkaisdavo). Kartais tekdavo pasinaudoti kalniečių pagalba ir leistis virvėmis. Be to, kelyje nuolatos pasitaikydavo ir kitokių — akmenų, uolų, nuolaužų, medžių šaknų ir supuvusių lapų sąnašų.

Šaltinis: lenktynes Lietuvoje

GSM signalizacija-turto bei automobilių apsaugai

GSM signalizacija-turto bei automobilių apsaugai

GSM apsaugos sistemos
Jau ne vienerius metus pastebimas rinkoje apsaugos sistemų augimas. Tai skatina gamintojus nuolat ieškoti geriausio sprendimo, kaip jas patobulinti. GSM apsaugos sistemos vis dažniau pasirenkamos ne tik, kaip automobilių, bet ir pastatų apsaugai tinkamos sistemos.
Saugumas – svarbiausia, ką norima užtikrinti turint turto. GSM signalizacija veikia nuotoliniu GSM ryšiu. Ji išpopuliarėjo tuomet, kai vis dažniau buvo naudojamasi mobiliaisiais telefonais. Atpigus jų paslaugoms daugeliui tapo prieinama ir ši apsaugos sistema. Ją sumontavus daviklis siųs informaciją nurodytais mobiliojo telefono numeriais. SMS žinutėmis gaunama informacija apie saugomo objekto būklę. Pavyzdžiui, suveikus namuose dūmų jutikliui gaunamas pranešimas apie tai arba vagims bandant atidaryti automobilio dureles siunčiamas pranešimas apie galimus pažeidimus. Ne tik savininkas gali gauti pranešimus, bet ir kiti nurodyti numeriai. Taip pat galima pasirūpinti ir tuo, kad pranešimus gautų apsaugos tarnybos darbuotojai, kurie tuoj pat reaguoja į pranešimą.
Kiekvienas besirenkantis kokią apsaugos sistemą turėti nori, kad ji kainuotų pigiai, bet veiktų sklandžiai. Vis dėl to nepatariama rinktis pačios pigiausios. GSM apsaugos sistemos pagamintos kokybiškai gali užtikrinti pačius geriausius rezultatus. Nors sakoma, kad nuo profesionalių vagių nėra neatrakinamų spynų, tačiau signalizacija padeda kuo skubiau reaguoti į įsilaužimą. Garsinis signalas išgąsdina vagis ir atkreipia aplinkinių dėmesį, todėl pamatę, kad yra sumontuota apsaugos sistema, jie renkasi lengvesnį kelią – kitą objektą.
GSM signalizacija gali būti tiek laidinė, tiek ir belaidė. Pastaroji tinkama tose patalpose, kuriose ji nebuvo įrengta vykstant statybų ar remonto metu. Ji negadina estetinio vaizdo ir veikia taip pat gerai, kaip ir laidinė. Tiek viena, tiek ir kita veikia be priekaištų. Svarbu tik, kad ji būtų įsigyta iš patikimų pardavėjų, o ne neaiškiose pardavimo vietose, kur nesuteikiama garantija. Taip pat svarbu ir tinkamas jos montavimas. Nuo to, kaip bus atlikti šie darbai priklauso ar tinkamai veiks apsaugos sistema.
Norintys įsigyti GSM signalizaciją nori sutaupyti, todėl ieško pigių kainų. Kartais galima pasinaudoti pardavėjų teikiamomis nuolaidomis ar vykstančiomis akcijomis. Nepamirškite, kad tai apsaugos sistema, kuri saugos jūsų turtą ne vienerius metu, todėl rinkitės atidžiai. Visų mūsų saugumas priklauso ne tik nuo mūsų pačių, bet ir nuo apsaugos sistemos. Kuo ji geresnė, tuo mažesnė tikimybė, kad nusikaltėliai mums ir mūsų turtui pakenks. Išsirinkus ir sumontavus tinkamą apsaugos sistemą galima ramiai gyventi žinant, kad esame apsaugoti.

Vairavimo mokykla Vilniuje.

Straipsnis patalpintas: 2014-09-09