Pirmasis automobilių maratonas Pekinas-Paryžius

Parodęs daug teigiamų savybių lenktynėse, per kurias tekdavo nuvažiuoti ne vieną šimtą kilometrų, išsikovojęs pagarbą ir neblėstantį susidomėjimą, automobilis netrunka pajusti populiarumo „naštą”— smalsiems jo gerbėjams knieti pažinti šios transporto priemonės galimybių ribas, visokeriopai ją išbandyti. Vienas iš labiausiai tam tinkamų būdų — rali (iš anglų k. rally), t. y. kompleksinės sportinės varžybos pagal nustatytą judėjimo režimą: pastoviu greičiu pagal pastovų grafiką ir pan. Paprastai tokios daugiadienės automobilistų lenktynės tampa tikrais maratonais, nes nuvažiuojama keliolika arba keliasdešimt tūkstančių kilometrų.

Pirmąjį automobilių maratoną Pekinas—Paryžius (16 tūkst. kilometrų) 1907 m. ėmėsi organizuoti prancūzų sostinės savaitraštis „Le maten”.

Sumanymas surengti pirmąjį automobilių maratoną iš karto susidūrė su daugybe netikėčiausių sunkumų. Pavyzdžiui, organizatoriams ilgai reikėjo įtikinėti Kinijos valdžią duoti leidimą pervažiuoti kai kurias provincijas: kinai niekaip negalėjo suprasti, kam europiečiams prireikė leistis tokią tolimą ir sunkią kelionę. (Kai kurių provincijų valdininkai buvo net įsitikinę, kad varžybų dalyviai — europiečių šnipai). Be to, maratono dalyvius reikėjo aprūpinti degalais, kad jų užtektų visai trasai. Teko samdytis kupranugarių vilkstines ir mulus benzinui gabenti iš anksto numatytus trasos punktus. Maratono trasa vingiavo Mongolijos aukštumų kalnagūbriais, Transsibiro geležinkeliu arba arti jo (traukinių tada važinėjo nedaug, todėl jų keliu galėjo naudotis ir automobiliai), Rusijos lygumomis ir Vakarų Europos keliais.

automobiliu-maratonasDidžiosiose amžiaus varžybose pareiškė norą dalyvauti 25 ekipažai, tačiau dėl didelio 2000 frankų starto mokesčio, kuris ne visiems buvo pagal kišenę, galų gale liko penki dalyviai — keturi prancūzų ir vienas italų ekipažas. Kol buvo atliekami paruošiamieji darbai (vežiojami degalai, sprendžiami diplomatiniai klausimai), varžybų dalyviai ir jų automobiliai išplaukė laivu į Šanchajų, o iš ten traukiniu buvo atgabenti Pekiną.

Superkame automobilius tokius kaip: Audi, Volkswagen, BMW, Renault, Peugeot, Mercedes Benz, Opel.

Kelias, išvedęs šių sunkių lenktynių dalyvius iš Pekino, iš pradžių buvo neblogas. Sunkumai prasidėjo pasiekus Mongolijos aukštumų kalnagūbrius, kuriais reikėjo nuvažiuoti 1300 kilometrų. Stačiose įkalnėse automobilius teko stumte stumti, o leidžiantis — važiuoti be stabdžių, nes tuo metu jie buvo dar netobuli (greitai perkaisdavo). Kartais tekdavo pasinaudoti kalniečių pagalba ir leistis virvėmis. Be to, kelyje nuolatos pasitaikydavo ir kitokių — akmenų, uolų, nuolaužų, medžių šaknų ir supuvusių lapų sąnašų.

Šaltiniai:

Paslaugos:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *